خانه » آسانسور » اتحادیه کشوری آسانسور و اشتغال 4 هزار نفر سرویس کار مجاز آسانسور

اتحادیه کشوری آسانسور و اشتغال 4 هزار نفر سرویس کار مجاز آسانسور

اتحادیه کشوری آسانسور و اشتغال۴هزار نفر سرویس کار مجاز آسانسور

با تشکیل اتحادیه کشوریاتحادیه کشوری آسانسور آسانسور و لزوم برخی اصلاحات و جمع‌آوری اطلاعات معتبر در این حوزه و همچنین برای ایمنی بیشتر بهره برداران و استفاده‌کنندگان آسانسور دو سامانه روز دوشنبه با حضور اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران و فعالان این عرصه رونمایی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، به گفته عباس ابریشمی رئیس اتحادیه کشوری آسانسور ، پله‌برقی و خدمات وابسته سامانه «شناسا» برای شناسنامه‌دار کردن آسانسور‌های سراسر کشور است که تاکنون اطلاعات و آمار موثقی درخصوص آنها وجود ندارد.
وی تصریح کرد: حدودا ۷۰۰ هزار دستگاه آسانسور در سراسر کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که شاید این رقم بیشتر هم باشد که با ثبت در سامانه امکان رصد شرکت نصاب و همچنین سرویس کار آسانسور مشخص خواهد شد.
ابریشمی همچنین راه‌اندازی سامانه صلاحیت فردی و فنی سرویس کاران را در راستای کوتاه کردن دست سرویس کاران غیرمجاز از بازار سرویس و نگهداری عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه امکان تایید صلاحیت فردی از طریق کد شناسایی (QR) که در پشت کارت‌های سرویس کاران وجود دارد قابل رهگیری است و این کارت‌ها پس از تایید صلاحیت توسط اتحادیه آسانسور و پلیس اماکن ناجا صادر می‌شود.
وی ادامه داد:‌ در همین راستا، سامانه صلاحیت فردی تعریف شده تا پس از بررسی سوابق شغلی و سوء پیشینه افراد، از ورود سرویس‌کاران غیرمجاز به ساختمان‌ها جلوگیری شود.
ابریشمی با بیان اینکه در بخش خدمات و سرویس آسانسور ۱۵۰۰ نفر مجوز دارند، افزود: در مجموع ۴ هزار نفر برای انجام سرویس‌های آسانسور دارای مجوز هستند و سامانه صلاحیت فردی برای این است که مردم بتوانند بین سرویس‌کارهای مجاز و غیرمجاز تمایز قائل شوند و در صورتی مردم از یک سرویس‌کار شکایت داشته باشد درصورتی که جزو افراد مجوز دارد باشند شکایت بررسی خواهد شد در غیر این صورت، مدیر ساختمان مسوول پاسخگویی در مقابل مشکلات حادث‌شده در آسانسور خواهد بود.
او با تاکید بر اینکه عضویت سرویس‌کارهای آسانسور نیازمند انجام اقداماتی همچون سوءپیشینه و… بوده که پلیس مسوول اجرای آن است، اظهار کرد: صلاحیت فنی افراد از طریق سابقه کار و تاییدیه پیشکسوتان قابل احراز است و برخی از آنها می‌توانند با گرفتن گواهی فنی از مراکز آموزشی معتبر در این بخش فعالیت کنند.
ابریشمی همچنین ضمن تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات آسانسو در داخل تولید می‌شود، گفت: قطعات مورد نیاز آسانسورهای کمتر از ۸ طبقه بیش از ۹۰ درصد در داخل تولید می‌شود و در آسانسورهای با سرعت بالا بخشی از قطعات وارداتی است.
در این زمینه، «علیرضا سخاوت» نایب رئیس اتحادیه کشوری آسانسور ، پله‌برقی و خدمات وابسته نیز گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل اتحادیه کشوری آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته، ساماندهی فعالان این عرصه در بخش صنعت و صنف است. به گفته این مقام صنفی، ایمنی و آسایش شهروندان در استفاده از آسانسور ارتباط مستقیم با کیفیت قطعات و عرضه درست این محصولات به مصرف‌کنندگان دارد.
وی بیان کرد: هر آسانسور متشکل از اجزای برقی، الکترونیکی و مکانیکی است که از استانداردهای بالایی در سطح استانداردهای صنعت هوایی برخوردار است، بر این اساس اتحادیه کشوری آسانسور متشکل از متخصصان این صنعت باید وظیفه تامین ایمنی و آسایش شهروندان را در این زمینه بر عهده بگیرد.
سخاوت خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای تحقق این مهم، رتبه بندی و تعیین صلاحیت افراد، شرکت‌ها، تولیدکنندگان و سرویس کاران مجاز آسانسور و پله برقی است. در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف تولید، طراحی، مونتاژ و سرویس و نگهداری آسانسور در کشور فعالیت دارند.

عضویت در کانال تلگرام

درباره ی شرکت فرازجم کناره

اولین شرکت ارائه دهنده آموزش عملی و حرفه ای آسانسور در شمال کشور

همچنین ببینید

چگونه یک سرویس کار آسانسور ماهر شویم؟

یک دیدگاه

  1. اتحادیه کشوری با دادن پروانه کسب به اشخاص حقیقی و تایید صلاحیت آنها، گور شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور را در آینده بسیار نزدیک خواهد کند و آن روز است که بر سر خود بکوبیم.
    اتحادیه کشوری بلای اصلی شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *