خانه » اخبار دنیای آسانسور » نوآوری و فن‌آوری جدید در آسانسورها

نوآوری و فن‌آوری جدید در آسانسورها

نوآوری و فن‌آوری جدید در آسانسورها

نوآوری و فن‌آوری جدید در آسانسورها
به روز رسانی اخبار اخیر صنعت آسانسور
۲۰۱۷ سال پرمشغله‌ای برای صنعت آسانسور بود . ما شاهد رشد ساخت‌وساز و گردش و همچنین نوآوری‌های جدید هستیم که می‌توانند نحوه عملکرد آسانسورها و نحوه سرویس‌دهی آن‌ها را تغییر دهند. از آسانسور هوشمند و سبز تا آسانسوری که به اینترنت متصل هستند ، گام‌های برداشته‌ شده بسیار شگفت‌انگیز هستند. در اینجا خلاصه‌ای از برخی از داستان‌های برجسته سال گذشته است.

۱. درباره آسانسور هوشمند و اینکه چقدر هوشمندانه است؟
به مانند تلفن‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند ، آسانسورها در حال افزایش هستند. در حالی که آسمان‌خراش‌ها به افزایش حتی در ارتفاع گیج‌کننده ادامه می‌دهند ، تولیدکنندگان آسانسور باید به منظور انتقال ایمن و سریع مسافران ، تغییراتی را ایجاد کنند. آسانسور هوشمند در میان موج جدید پیشرفت در صنعت ماست. چطور کار می‌کنند؟ یک مسافر دکمه‌ای را فشار می‌دهد تا مقصد خود را تنظیم کند و یک شاخص آن‌ها را به یک آسانسور خاص هدایت کند که او را با سریع‌ترین سرعت حمل کند . این مسیریابی پیشرفته راهی موثرتر برای جابجایی مسافران ، به ویژه در طول ساعات ترافیک در ساختمان‌های شلوغ و یا هتل‌ها است . این آسانسورها می‌توانند برنامه‌ریزی شوند تا در دوره‌های خاص در طول روز به صورت متفاوتی عمل کنند.
به گفته BusinessWire ، آسانسور هوشمند گام‌های بزرگی در بازار خواهد گذاشت ، با رشد پیش‌بینی‌شده ۱۲.۷ درصد در ۸ سال آینده انتظار می‌رود بازار آسانسور هوشمند جهانی شاهد رشد قوی در طول دوره پیش‌بینی ۲۰۲۵ – ۲۰۱۷ به دلیل شکوفایی و رکود اقتصادی املاک و مستغلات باشد . شهرنشینی و افزایش تعداد واحدهای مسکونی جدید در شهرها بخش املاک و مستغلات را رقابتی کرده‌است. سازنده ها به پروژه‌های جدید می‌آیند و به عنوان بخشی از امکانات ، به اتوماسیون و آسانسور هوشمند می‌پردازند .”
۲. آسانسورها روی اینترنت
اتصال آینده آسانسورها است . طولی نمی‌کشد که آسانسور متصل به اینترنت رایج‌تر می‌شود . یک شرکت بین‌المللی پیشرو در حال حاضر آن‌ها را نصب کرده‌است . براساس اظهارات TechCo ، ” فن‌آوری با هشدار به شرکت‌ها برای عیب و نقص در زمانی که آن عیب ها ظاهر می‌شوند یا در حال توسعه هستند ، کار می‌کند و اپراتورها را قادر می‌سازد تا پول و زمان را در تعمیرات صرفه‌جویی کنند .”
سنسورها داده‌ها را در مورد استفاده و عوامل دیگر جمع‌آوری می‌کنند که می‌توانند بر روی سایش و پارگی قطعات تاثیر بگذارند . این اطلاعات سپس به سکویی مبتنی بر ابر منتقل می‌شوند که در آن پردازش می‌شود و برای پیش‌بینی زمان نگهداری مورد تحلیل قرار می‌گیرد . به طور دقیق پیش‌بینی مشکلات آینده به تکنسین‌های آسانسور اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه یک شکست وجود داشته باشد تعمیرات ایجاد کنند .
مزیت دیگر این است که شرکت‌ها قادر به خدمات‌رسانی به برخی از جنبه‌های آسانسور از راه دور هستند ، که می‌تواند به صرفه‌جویی در پول و زمان کمک کند .
۳. تشخیص واقعیت مجازی
یک نوآوری سرد دیگر است که HoloLens نامیده می‌شود . در هم‌کاری با مایکروسافت ، یک تولیدکننده پیشرو در حال توسعه یک هدست مجازی است که ممکن است شیوه انجام تعمیرات مکانیک را تغییر دهد . این دستگاه‌ها امکان تشخیص یک مشکل را بدون بالا رفتن از ده‌ها طبقه یا آویزان شدن در شیفت بالابر فراهم می‌کنند . زمانی که مکانیک عینک را روی میز قرار می‌دهد ، او می‌تواند از حرکات دستی استفاده کند تا نزدیک شود و موتور و قطعات فردی را کشف کند . این دیدگاه همچنین می‌تواند گسترده‌تر شود و به مکانیک اجازه دهد تا یک ” پیاده‌روی ” مجازی را انجام دهد .
۴. روند ادامه‌دار به سمت آسانسور سبز
علاقه به صرفه‌جویی در انرژی در املاک و ساخت‌وساز همچنان بالا است . ساختمان‌های سبز برای استفاده از انرژی کم‌تر طراحی شده‌اند و این روند به سمت آسانسورها نیز گسترش‌یافته است .
یک آسانسور چگونه به عنوان ” سبز ” طبقه‌بندی می‌شود ؟
این موضوع نه تنها به مصرف انرژی بلکه مواد ، فرآیندها ، و فن‌آوری‌ها مورد استفاده ، و همچنین رنگ داخلی ، کفپوش ، پنل کنترل ، روشنایی و سیستم‌های HVAC مربوط می‌شود .
عناصر آسانسور سبز :

  • تکنولوژی ماشین روملس ( MRL ) با ماشین‌آلات به طور مستقیم در آسانسور
  • موتورهای گیرلس ، که می‌تواند تا ۸۰ % انرژی کم‌تر از lifts هیدرولیکی استفاده کند .
  • سیستم‌های درایو که این انرژی را بازیابی و بازسازی می‌کنند
  • کنترل ترافیک دقیق برای کاهش تعداد آسانسورها با مسافران کم‌تر (که از انرژی بیشتری استفاده می‌کنند)
  • سیستم‌های کامپیوتری که تعداد گردش های بار نور را کاهش می‌دهند.
  • در سنسورهای تاکسی و نرم‌افزاری که به خواب می‌روند ، چراغ‌ها ، تهویه ، موسیقی و ویدیو را خاموش می‌کنند.
  • نرم‌افزار کنترل ارسال که دسته‌های آسانسور درخواست توقف را متوقف می‌کنند. این تعداد توقف را کاهش می‌دهد و حتی تعداد آسانسورهای مورد نیاز در یک ساختمان را کاهش می‌دهد.

۵. کنترل های مقصد
فراخوانی آسانسور فقط فشار دکمه و منتظر رسیدن آن ماندن ، نیست . آسانسورهای امروز با ویژگی‌های جدید و پیشرفته ” به مدیران ساختمان اجازه می‌دهند تا هوشمندتر شوند و مسافران را به آسانسورها منتقل کنند , مردم را به سرعت به مقصد خود منتقل کنند , جریان مسافر را در زمان واقعی و خصوصی ردیابی کنند .”
آسانسورها می‌توانند به نواحی دارای ترافیک بالا برای پاسخ به تقاضاهای مسافران اختصاص داشته باشند . مدیران ساختمان قادر خواهند بود همه چیز را از هر جایی در ساختمان کنترل کنند.
۶. سریع‌ترین آسانسورها در دنیا
شهرها در سراسر جهان برای داشتن بلندترین آسمان‌خراش‌ها رقابت می‌کنند و رقابت مشابهی در رابطه با سرعت آسانسورها در حال رخ دادن است . برج شانگهای سه رکورد جهانی گینس برای سریع‌ترین آسانسور جهان ، بلندترین آسانسور در یک ساختمان و سریع‌ترین آسانسور دو طبقه دارد . آن آسانسور در ثانیه ۶۷ فوت حرکت می‌کند . آسانسور در برج CTF Guangzhou با ارتفاع ۱۷۳۹ فوت سفر خود را از طبقه ۰ تا ۹۵ در عرض ۴۵ ثانیه انجام می‌دهد.
مراقب برج جده در عربستان‌سعودی باشید که در سال ۲۰۱۹ بلندترین ساختمان جهان خواهد شد . آسانسورها از ” ultrarope ” استفاده خواهند کرد ، یک کابل فیبر کربن که قدرت آسانسور فوق‌العاده‌ای دارد . این کابل آسانسور را قادر خواهد ساخت تا بیش از ۳۳ فوت در ثانیه حرکت کند , به بالاترین طبقه قابل سکونت در ۵۲ ثانیه برسد.
این و نوآوری‌های دیگر در دنیای آسانسورها به معنای زمان هیجان‌انگیزی برای صنعت ما است . ما منتظر موج بعدی تکنولوژی‌های نوظهور هستیم که بسیاری از آن‌ها بر عملکرد روزانه آسانسور در سراسر جهان تاثیر می‌گذارند.

ترجمه از واحد آموزش شرکت فرازجم کناره

لینک مطلب اصلی: http://www.connectionselevator.com/innovations-and-new-technology-in-elevators/

عضویت در کانال تلگرام

درباره ی شرکت فرازجم کناره

اولین شرکت ارائه دهنده آموزش عملی و حرفه ای آسانسور در شمال کشور

همچنین ببینید

پیش بینی آسانسور برای ساختمانهای بیش از یک طبقه

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مناسب‌سازی در طراحی معابر عمومی و شهری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *