تابلوفرمان پار کنترل یا همان رایانه ران آذر یکی از محبوب ترین تابلوفرمان های موجود در ایران می باشد که شرکت های زیادی از آن استفاده می نمایند. این شرکت به دلیل ارائه موتور گیرلس EMF آلمان که به صورت تکفاز نیز عمل می کند بسیار زبان زد شده است.
پس چه بهتر که سری به خطاهای این تابلوفرمان بزنیم و آنها را بررسی نماییم:
کد |
خطا |
مفهوم |
DO | DOOR IS OPEN 401 | کنتاکت دو شاخه درب طبقات قطع است. ورودی ترمینال ۴۰۱ با سری استپ قطع است |
LE | LOCK ERROR LE | کنتاکت قفل درب وصل نشده است |
EO | SAFTY __/_ EO | آسانسور در حالت حرکت ، کنتاکت دو شاخه با سری ایمنی که از ۱۱۰ ترانس شروع شده و به ۴۰۱ تمام میشود، قطع شده است. |
EO | SAFTY __/_ EO 402 | آسانسور در حالت حرکت، قفل درب طبقات یا درب داخل قطع شده است |
E5 | ۴BS ERROR | میکروسوئیچ نصب شده بر روی ترمز خراب است یا ترمز موتور باز نشده است. |
E6 | FLAG ERROR E6 | خطای حرکت – کابین در زمان تعریف شده از یک پرچم به پرچم دیگر نرسیده است |
E7 | FEEDBACK ERROR E7 | خطای کشیدن کنتاکتورها –عملکرد کنتاکتورها اشکال دارد. |
E8 | OPENING ERROR E8 | ترمینال ۴۰۲ که مربوط به قفل درب می باشد در مد نرمال پل می باشد. |
E9 | D – CONT BRIDGE E9 | کنتاکت دو شاخه درب های لولائی در حالت نرمال پل می باشد. |
OH | OVER HEAAT P1 , P2 | گرمای بیش از حد موتور، سنسور حرارتی موتور فعال یا خراب شده است. |
OL | OVER LOAD | بار بیش از حد – ولتاز ترمینال OL قطع می باشد |
f | میکرو سوئیچ فول لود عمل کرده – ظرفیت کامل است. | |
E1 | $ | ارتباط سریال بین تابلو و جعبه رویزیون قطع است – یکی از تراول کابلهای T1 , T2 قطع یا بر عکس می باشد |
FIRE DETECTING | ورودی آتش نشان فعال شده است. در این حالت کابین به طبقه تعریف شده رفته و توقف می کند. | |
RD | READY FOR CALL | ابلو در حالت اتوماتیک و آماده به کار می باشد. |
PRESS A CALL KEY | بعد از تغییر مد رویزیون به نرمال، در LCD نمایش داده می شود | |
DV | L | کلید راننده فعال شده است. در این حالت شستی بیرون غیر فعال می باشد و فقط شستی های داخل کابین عمل می کند |
C | کلید کنسل فعال شده است | |
FZ00 | نشان دهنده شماره پرچم در سیستم دایرکت اپروچ | |
DO | DOOR OPEN | فرمان باز کردن درب گذاشته شده است |
DC | DOOR CLOSE | فرمان بستن درب گذاشته شده است |
RE | REVISION MODE | آسانسور در مد رویزیون می باشد |
REVISION UP | فرمان حرکت رویزیون جهت بالا | |
REVISION DOWN | فرمان حرکت رویزیون جهت پایین | |
HD | HIGH DOWN | فرمان حرکت آسانسور با سرعت تند به طرف پائین گذاشته شده است. |
HU | HIGH UP | فرمان حرکت آسانسور با سرعت تند به طرف بالا گذاشته شده است. |
LD | LOW DOWN | فرمان حرکت آسانسور با سرعت کند به طرف پایین گذاشته شده است. |
LU | LOW UP | فرمان حرکت آسانسور با سرعت کند به طرف بالا گذاشته شده است. |
SERIAL IS OK | پس از خارج شدن از مد برنامه ریزی در صورتیکه ارتباط سریال بین تابلو و جعبه رویزیون وصل باشد باید این پیغام نمایش داده شود | |
SERIAL ROM ERROR | پس از خارج شدن از مد برنامه ریزی در صورتیکه ارتباط سریال بین تابلو و جعبه رویزیون قطع باشد این پیغام نمایش داده می شود | |
PRESS ENTER KEY OR WAIT FOR EXIT | زمانیکه شستی های جهت بالا و پایین همزمان فشار داده شوند ( جهت خروج از برنامه ) باشد این پیغام نمایش داده می شود | |
CORRECTION MODE | زمانیکه آسانسور به شناسایی می رود نشان داده می شود | |
۴۰۴_DS __/_ | میکرو سوئیچ DS قطع است. ( استپ اجباری پائین ) | |
۴۰۳_DLS __/_ | میکرو سوئیچ DLS قطع است.( دور انداز اجباری پائین ) | |
۴۱۱_US __/_ | میکرو سوئیچ US قطع است.( استپ اجباری بالا ) | |
۴۱۰ _ULS __/_ | میکرو سوئیچ ULS قطع است.(دور انداز اجباری بالا ) | |
o – M | M نشان دهنده MASTER تعریف شدن تابلوی دوبلکس می باشد و O نشان دهنده ارتباط درست دوبلکس می باشد | |
s – M | M نشان دهنده MASTER تعریف شدن تابلوی دوبلکس می باشد و s نشان دهنده این است که تابلوی SLAVE رویزیون شده یا خطا می زند | |
t – M | M نشان دهنده MASTER تعریف شدن تابلوی دوبلکس می باشد و t نشان دهنده قطع بودن ارتباط دوبلکس می باشد | |
o – S | S نشان دهنده SLAVE تعریف شدن تابلوی دوبلکس می باشد و O نشان دهنده ارتباط درست دوبلکس می باشد | |
s – S | S نشان دهنده SLAVE تعریف شدن تابلوی دوبلکس می باشد و s نشان دهنده این است که تابلوی MASTER رویزیون شده یا خطا می زند | |
t – S | S نشان دهنده SLAVE تعریف شدن تابلوی دوبلکس می باشد و t نشان دهنده قطع بودن ارتباط دوبلکس می باشد |
تابلو ما ارور اس دلار میزنه و تراول و برد عوض کردیم روی تابلو دیگه جواب میده ولی روی تابلو ما ن. همه بردها رو هم با برد سالم تست کردیم. دیگه عقلم به جایی نمیرسه. میتونین کمک کنین؟
شما دیگه چی مونده که عوض نکنین، تابلو هم یه باره عوض کنین شاید درست شه
خدارو چه دیدی