کمیت ها به ترتیبی که در متن آمده است
|
نماد
|
یکا
|
سرعت اسمی
|
V
|
m/s
|
مجموع جرم کابین خالی و آن قسمتی از جرم کابلهای آویزان که متحرک می باشند و اجزاء جبرانی دیگر آویزان از کابین
|
P
|
Kg
|
بار اسمی (جرم)
|
Q
|
Kg
|
نسبت نیروی ایستایی بزرگتر به کوچکتر در قسمتهایی از طناب فولادی که در دو طرف فلکه کشش قرار دارند
|
|
(۱)
|
ضریبی که بستگی به شتاب (چه کاهش سرعت چه افزایش سرعت ) و شرایط مشخص نصب ، دارد.
|
|
(۱)
|
شتاب جاذبه در سقوط آزاد
|
gn
|
m/s2
|
شتاب منفی کابین در اثر ترمز
|
a
|
m/s2
|
پایه لگاریتم طبیعی
|
e
|
(۱)
|
ضریبی است که بستگی به تغییرشکل مقطع شیار فلکه کششی در اثر فرسایش دارد
|
|
(۱)
|
ضریب اصطکاک بین طنابهای فولادی روی فلکه کششی (رانش)
|
f
|
(۱)
|
ضریب اصطکاک بین طنابهای فولادی و شیارها
|
|
(۱)
|
زاویه شیارهای V در فلکه کشش (رانش)
|
|
|
زاویه شیارهایی که برش زیرین دارند با شیارهای نیم دایره فلکه کشش (رانش)
|
|
|
قطر طنابهای فولادی کشش (رانش)
|
d
|
|
قطر فلکه کشش (رانش)
|
D
|
mm
|
تعداد طنابهای فولادی
|
n
|
(۱)
|
فشار معین طنابهای فولادی در شیارهای فلکه کشش
|
P
|
N/mm2
|
نیروی ایستایی وارد بر طنابهای فولادی از سمت کابین روی فلکه کششی ، وقتی که کابین در پایین ترین تراز با ظرفیت اسمی قرار دارد
|
T
|
N
|
زاویه پیچ و تماس طنابهای فولادی روی فلکه کششی
|
|
rad
|
سرعت طنابهای فولادی در ارتباط با سرعت اسمی کابین
|
Vc
|
m/s
|
تنش کمانشی وارد بر ریلهای راهنما ناشی از عملکرد ترمز ایمنی
|
|
N/mm2
|
کمیت ها به ترتیبی که در متن آمده است
|
نماد
|
یکا
|
سطح مقطع ریل راهنما
|
A
|
(mm)2
|
ضریب کمانشی
|
ω
|
(۱)
|
ضریب لاغری
|
|
(۱)
|
ضریب جذب تابشی دستگاه اندازه گیری
|
a
|
%
|
ضریب تبدیل برای اندازه گیری تابش
|
F
|
(۱)
|
نسبت بین کوچکترین و بزرگترین ابعاد ورودی درب مورد آزمون
|
L
|
(۱)
|
قطر ورودی درب مورد آزمون
|
Z
|
m
|
شدت تابش در فاصله یک متری
|
W1
|
W/cm2
|
شدت تابشی که در فاصله ای مساوی نصف قطر ورودی درب مورد آزمون اندازه گیری می شود.
|
W2
|
W/cm2
|
عرض کل درب مورد آزمون
|
l
|
m
|
عرض آزاد برای ورود درب مورد آزمون
|
E
|
m
|
تعداد لنگه های درب مورد آزمون
|
nv
|
(۱)
|
جرم کل مجاز
|
(P+Q)1
|
kg
|
سرعت ایجاد عکس العمل در گاورنر
|
V1
|
m/s
|
انرژی جذب شده توسط یکی از دو ترمز ایمنی
|
K ,K1 ,K2
|
J
|
ارتفاع سقوط آزاد
|
h
|
m
|
جرم لازم برای فشردگی کامل فنر ضربه گیر
|
cr
|
kg
|
فشردگی نهایی فنر
|
F1
|
m
|
حداکثر فاصله بین نگهدارنده های ریلهای راهنما
|
Lk
|
mm
|
شعاع گردش(ژیراسیون)
|
I
|
mm
|
· فلکه کششی یا رانشی که در جاهای مختلف استفاده شده اند و منظور فلکه ای است که به توسط موتور گیر بکس سبب حرکت آسانسور میشود.
(۱) کمیت بدون واحد
|