مطابق استانداردهای بین المللی، تمامی آسانسورها بایستی دارای سنسور اورلود یا همان اضافه بار بر روی کابین باشند. وظیفه این سنسور تشخیص بار اضافی در کابین می باشد و در صورت فعال شدن مانع از حرکت آسانسور خواهد شد.
این سنسورها دارای چندین نوع می باشند. یک مدل از این سنسورها به صورتی طراحی شده است که در زیر کابین نصب می شود و همانند ترازو وزن مسافرین را اندازه گیری می نماید. اما این مدل از سنسورها کمتر بکار گرفته می شوند زیرا نصب کابین آسانسور به گونه ای است که اگر زمانی این سنسورها در زیر کابین دچار آسیب شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند، کار بسیار دشوار خواهد شد چرا که در این صورت بایستی کابین را از تنظیم اولیه خارج نمود و مجددا تنظیم کرد.
اما سنسورهای اورلودی که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد از نوع سنسورهایی می باشد که به سیم بکسل کابین متصل می شود. در واقع کشش سیم بکسل نشان دهنده میزان وزنی خواهد بود که در داخل کابین قرار دارد. این نوع سنسورها روش نصب بسیار ساده ای دارند و در صورت خرابی، دسترسی به آنها نیز ساده تر می باشد اما واقعیت این است که خطای سنسورهای سیم بکسلی موجود در بازار زیاد می باشد تا جایی که بازرسین استاندارد هم متوجه این قضیه شده اند و معمولا بدون توجه به عملکرد دقیق این سنسورها، از آنها چشم پوشی می کنند.
لذا امروز قصد دارم تا سنسور سیم بکسلی را به شما معرفی کنم که هم قیمت مناسبی دارد و هم اینکه بسیار دقیق می باشد. سنسور مورد نظر مربوط به شرکت Henning آلمان بوده و دارای دو مدل Multirope 200 و Multirope 300 می باشد. این سنسور در بازار ایران نیز موجود می باشد و هم اکنون به بررسی مشخصات فنی این دو مدل می پردازیم:
سنسور Multirope 200 : |
|
پهنای بست (کرپی) |
۲۰۰ mm |
قطر سیم بکسل |
۴ mm – 26 mm |
رنج قابل اندازه گیری |
۳۰۰kg – 2500 kg |
حداکثر بار |
۵۰۰۰ kg |
ابعاد سنسور |
۲۲۰ mm x 220 mm x 132 mm |
وزن سنسور |
تقریبا ۳٫۵ kg |
سنسور Multirope 300 : |
|
پهنای بست (کرپی) |
۳۰۰ mm |
قطر سیم بکسل |
۴ mm – 26 mm |
رنج قابل اندازه گیری |
۷۰۰ kg – ۶۰۰۰ kg (optional 10000 kg) |
حداکثر بار |
۱۲۰۰۰ kg |
ابعاد سنسور |
۳۲۰ mm x 220 mm x 142 mm |
وزن سنسور |
تقریبا ۸ kg |
کیفیت سایت عالی….